وقتی برای اولین بار وارد خونه اقوام و یا دوستانمون می شیم شاید یکی از چیزهایی که برای همه ما جالب باشه عکس هاست و آدم های داخل اونه .
عکس هایی که بیانگر احساسات قشنگ و واقعی، خنده ها و بغل کردن های اهالی اون خونه هستند. مثلا عکسی که مادر خانواده بچه ها رو بغل کرده و یا پدری که با لبخندی پر از عشق تماشاگر شیرین زبونی کوچک‌ها هستش، در کل قاب هایی پر از حس و زیبایی و آرامش .
در اینجا اولین سوالی که میکنید اینه که این عکس رو کجا گرفتید؟! این میشه نمونه کار بک آتلیه ولی آیا به تنهایی کافیه؟ اگر آتلیه شون خیلی دور باشه یا از برخورد کارکنان راضی نباشن یا محیطش کثیف باشه و یا … بازم انتخاب شما خواهد بود؟ ما در اینجا میخوایم با گفتن ده نکته ساده شما رو برای انتخاب یک آتلیه کودک، راهنمایی کنیم.

 

ویژگی های یک آتلیه کودک خوب چیه ؟

 

نظافت آتلیه کودک

اولین و مهم ترین موضوع برای یک آتلیه عکاسی کودک نظافت هستش، کودک‌ها خیلی حساس هستند و باید حواسمون باشه آتلیه‌ای رو انتخاب کنیم که در طول مدت عکاسی اگر خواست دست به چیزی بزنه بهش نگیم نکن، کثیفه، میکروب گرفتی و یا خیلی چیزای دیگه، که همین ها باعث کلافه شدن شما و کودک می شن … به قول خودمون تو آتلیه باید خیلی راحت بشه عمل قلب باز انجام داد 🙂

 

عکاس آتلیه کودک

دومین نکته، عکاس هست، عکاس کودک باید فردی خوش ذوق، مهربون، با حوصله و حتی شکارچی‌ خوبی باشه تا بتونه در لحظه بهترین عکس ها رو از کودک بگیره. عکاس خوب عکاسیه که بتونه با بچه ارتباط برقرار کنه، بخندونتش، براش شعر بخونه و یا خیلی کارای دیگه که باعث خوشحالی کودک بشه تا نتیجه ی همه ی اینها بشه یه عکس خوب !

نمونه کارهای آتلیه کودک

سومین موضوع نمونه کارهای اون آتلیه عکاسی کودک هست، که خب به لطف اینترنت و فضای مجازی می تونین خیلی راحت نمونه کارهای هر آتلیه رو از طریق سایت، پیج اینستاگرام و خیلی راه‌های دیگه ببینید . در اینجا باید به نکاتی مثل تنوع عکسها، سبک عکسهاشون، نورپردازی و ژست‌ها و ادیت عکسها خیلی دقت کنین چون این عوامل نشان دهنده هنر عکاس های یک آتلیه هستند.

 

دکور آتلیه

چهارمین موضوع میشه دکورهای آتلیه ، هر چی تنوع دکورهای یک آتلیه کودک بیشتر باشه تعداد عکس هایی که میتونید بگیرید بیشتر میشه. یا از جنبه دیگه میشه به این موضوع اشاره کرد که راحت‌تر لباس های کودک رو با دکورها میتونید ست کنید و دردسر خرید لباس مناسب یه دکور خاص رو ندارید، البته که داشتن لباس توی همون آتلیه هم یکی از نکات مهم و مثبت یک آتلیه خوب بشمار میاد.

 

کار تیمی

پنجمین موضوع که خیلی هم مهم است کیفیت کار تیمی آتلیه کودک هست و شما بخاطر عکس های خوب یک آتلیه اون رو انتخاب کنید نه فقط یک عکاس !! یعنی اینکه اگر یک عکاس خوب در آتلیه‌ای باشه و اسم در کرده باشه اگر روز عکاسیتون ایشون نباشه و یک نفر دیگه عکس بگیره چی؟ شما باید به کل تیم آتلیه اعتماد داشته باشید.

 

کیفیت چاپ عکس آتلیه

ششمین موضوع چاپ عکس هستش، این موضوع به اندازه وجود یک عکاس خوب مهمه، درواقع باهم رابطه مستقیم دارند. چون عکاس عکسِ خوب رو میگیره ولی باید کیفیت چاپ هم اونقدری خوب باشه که شما از دیدن اون عکس تا سال های سال بتونید لذت ببرید. با گذشت زمان بی کیفیت نشه و رنگهای واقعی رو در عکس چاپی هم بتونید ببینید.در حال حاضر چاپ لاستر، سیلک، متالیک از معروفترین نوع چاپهای لابراتوارها هستند و اینم بگم که بهترین جنس کاغذ در حال حاضر سیلک هستش، پس حواستون باشه روی چه کاغذی عکس های کودکتون رو براتون چاپ میکنن.

 

پرسنل آتلیه

هفتمین موضوع برمیگرده به پرسنل اون آتلیه، شما وقتی میرید عکس بگیرید باید نسبت به کارکنان آتلیه احساس خوبی داشته باشید و انرژی مثبت از محیط و پرسنل بگیرید تا یه جور ارتباط برقرار کنید و بتونید راحت باشید، که این برمیگرده به دلسوزی، صبوری و عشق به کار پرسنل.که این قسمت رو فالو کردن پیج اینستاگرام اون آتلیه و دیدن استوری ها و دیدن روزمرگی های اون آتلیه کودک میتونید تشخیص بدید.

نکاتی برای انتخاب آتلیه عکاسی کودک

 

محیط آتلیه

هشتمین موضوع محیط آتلیه عکاسی کودک هست، از خصوصیات مهم یه آتلیه کودک خوب میشه به دما و تهویه مناسب، داشتن محلی برای عوض کردن لباس هاتون، داشتن محلی برای انتظار و در کل شرایطی که شما در اون احساس راحتی و آرامش داشته باشید تا از روز عکاسی کودک نازنینتون لذت ببرید.

 

آدرس آتلیه کودک

نهمین موضوع میشه دسترسی راحت به آتلیه، که باید جایی قابل دسترس و نزدیک به خیابان های اصلی یا اتوبان ها باشه و از اون مهم تر محل مناسبی برای پارک کردن ماشینتون داشته باشه که همون اول کار نبود جای پارک باعث اعصاب خوردیتون نشه. کلا این بحث در شهر شلوغ و پر ترافیکی مثل تهران عامل خیلی خیلی مهمی هست برای انتخاب یک آتلیه عکاسی کودک خوب!

 

قیمت عکاسی کودک

و اما دهمین و آخرین موضوع قیمت هست، همیشه شنیدیم که هیچ گرونی و یا هیچ ارزونی بی حکمت نیست پس  باید به خاطر داشته باشیم یه آتلیه کودک خوب منطقی نیست که قیمت هاش خیلی پایین باشه ولی دلیلیم نداره که قیمت هاشون خیلی بالا باشه. معمولا آتلیه‌های خوبی که ویژگی هایی که پیش تر گفتیم رو داشته باشن قیمت هاشون هم شبیه هم هستند ولی اگر اول خواستین از روی قیمت انتخاب کنید، پیشنهاد میدم اون‌هایی که خیلی قیمتشون پایین یا خیلی بالا هست رو کنار بذارید و به دنبال ویژگی های اصلی‌تر و مهمتر برید.
امیدوارم این متن به انتخاب شما کمک کرده باشه تا یک آتلیه تخصصی عکاسی کودک خوب انتخاب کنید تا عکس های خیلی قشنگی رو به یادگار از کودک دلبندتون داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *