اولین و مهم ترین موضوع زمان عکاسی نوزاد است، که باید توجه داشته باشید بین شش تا بیست روزگی او باشد، زیرا نوزاد ها در این بازه زمانی خوابشان سنگین است و عکاس می تواند به راحتی از نوزادتان عکس‌های خواب نوزادی بگیرد و هنگام عکاسی فرم نوزاد را عوض کند و در عین حال نوزاد هم از خواب بیدار نمی شود.

 

آماده سازی نوزاد برای عکاسی

به خاطر داشته باشید، نوزادی که گرسنه باشد به شدت بدخلق و کلافه است، پس سعی کنید تا جای ممکن او را قبل از تایم عکاسی نوزاد کاملا سیر کنید . همانطور که می دانید نوزاها دوست دارند که بعد از شیر خوردن کمی استراحت کنند و چرت بزنند، این بهترین فرصت برای عکاسی نوزاد است.

 

یکی دیگر از راه حل های آسان برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی، گرم کردن محل خواب نوزاد است. مثلا می توانید پتویی گرم دور او بپیچید و هوای منزلتان یا آتلیه نوزاد باید تا حد ممکن گرم باشد و بعد از آنکه به او شیر دادید کمی در آغوش خود نگه داشته و به آرامی تکانش دهید. یکی دیگر از روش های خواباندن نوزاد، گرفتن باد گلوی او است.

 

اگر شما تمام کارهایی که پیشتر خدمتتان عرض کردیم را انجام دهید ولی درآخر باد گلوی نوزاد را نگیرید تمام کارهایتان بی فایده بوده است.

 

اگر دیدید نوزادتان کاملا خواب آلود و آماده ی خوابیدن است ولی همش وول میخورد و نق نق میکند بدانید که او نیاز به کمکتان دارد، پس از جایش بلندش کنید و ضربه های آرامی به پشتش بزنید تا بتواند خودش را راحت کند.

 

موضوع دیگری که برای راحت خواباندن نوزاد وجود دارد این است که او را تاب دهید و به یاد داشته باشید که نوزاد در رحم شما مادران عزیز معلق و شناور است. پس زمانی که شما او را تاب میدهید حالت دل نشینی برای او دارد.
البته که اگر این تاب دادن در یک حریر باشد خودش می تواند ایده عکاسی نوزادی باشد.

 

حالا یک نوزاد، با خوابی آرام داریم که آماده عکاسی است. البته باید دقت کنید که بیش از اندازه گرم کردن مفید نیست. به خاطر داشته باشید که نوزادها زمانی که هنوز متولد نشده و در رحم شما مادران گرامی قرار دارند در محیطی کاملا گرم و راحت هستند و تا مدتی بعد از تولد نمیتوانند دمای بدن خود را با محیط اطرافشان وفق دهند. پس لازم است که شما کمکشان کنید. دمایی کمی گرم‌تر از بدن مادر مناسب است.

 

هنگام عکاسی نوزاد در آتلیه تخصصی نوزاد برای آنکه نوزادتان راحتی بیشتری داشته باشد، حتما باید پوشکش را شل و کاملا راحت ببندید و مطمئن شوید جای کوچک خشک است. اللخصوص که پوشک سفت برای نوزاد حتی در حالت عادی هم گریه ی او را درمیاورد چه برسد به زمانی که شما نیاز دارید تا او را برای عکاسی بخوابانید .

 

یکی دیگر از این نکات مهم در عکاسی نوزاد این است که شما والدین عزیز باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و بگذارید عکاس به آرامی کار خودش را انجام دهد . نوزادان به شدت تحت تاثیر شما والدین عزیز و اللخصوص مادران هستند، یک مادر و پدر آرام، مساوی با یک نوزاد آرام است و نتیجه بهترین عکس نوزاد است.

 

عکاسی نوزاد

آرامش کودک در عکاسی نوزاد

همانطور که می دانید نوزادان در درون رحم مادر صداهایی ملایم و تکرار شونده می شنوند که همانند این ها میتوان به صدای دریا و یا صدای باران اشاره کنیم. پس با پخش کردن این صداها میتوانید مطمئن باشید که نوزادتان به زودی به خوابی آرام خواهد رفت.

و در نهایت آخرین پیشنهاد کوچک استودیو به شما، حمام کردن نوزاد دلبندتان قبل از عکاسی است، چرا که این کار معجزه میکند. در نتیجه او را به حمامی گرم ببرید و بعد از لباس پوشاندن، به او کمی شیر بدهید و در نهایت شما با نوزادی خواب مواجه خواهید بود.

 

لازم به ذکر است که آتلیه تخصصی کوچک استودیو به شما این اطلاعات را قبل از عکاسی خواهد داد و تمامی پرسنل ما به خوبی با تمام این نکات آشنا هستند و شما با خیالی آسوده می توانید فرزند دلبندتان را برای عکاسی به آتلیه تخصصی کوچک استودیو بیاورید و یا برای عکاسی نوزاد در خانه، تیم حرفه ای ما به منزل شما بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *