همه چیز در مورد عکاسی کودک در منزل

کودک ها جزء جذاب‌ترین سوژه‌ها برای عکاسی هستند، اما عکس گرفتن از آن‌ها در منزل بسیار دشوار و چالش‌برانگیز می تواند باشد. البته که هر کاری راه و روش خاص خود را دارد و عکاسی کودک در منزل هم دارای روش‌های مختلفیست که قصد داریم در این مطلب از وبلاگ کوچک استودیو به چند نمونه از آن‌ها بپردازیم.

عکاسی کودک در خانه می‌تواند در چندین حالت مختلف انجام شود که در زیر به چند نمونه از آن ها می پردازیم.

 

زمان خواب

کوچک ها در زمان خواب بسیار شیرین و معصوم هستند. عکاسی کردن از آن‌ها در این زمان بسیار جالب، جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. برای اینکه از کودک در زمان خواب عکس بگیرید، باید سعی کنید از نور فلاش به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا مطمئنا در این صورت بچه شما اذیت می شود و حتی بیدار خواهد شد. پس بهتر است بعد از ظهر که می خوابد از او عکس بیاندازید.

 

زمانی که بازی می کنند

همه کودکان در زمان بازی شور و اشتیاق بسیار زیادی دارند. اگر کودک در حال بازی کردن باشد، حواسش از همه اتفاقات پرت خواهد شد و در حالی که لبخند بر لب دارد، بهترین سوژه برای عکاسی خواهد بود. که در واقع یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی از کودک در منزل ، زمان بازی کردنشان است. سعی کنید برای این کار اسباب‌بازی‌های رنگارنگ و متفاوت را در کنار او قرار دهید.

 

در حمام

یکی از زیباترین انواع عکاسی کودک در منزل ، زمان حمام کردن او است. شما می‌توانید بهترین عکس‌ها را از کودک در حمام بیاندازید. مثلا در حالی که کودک شما در وان کوچک خود نشسته و مشغول آب‌بازی است و وقتی که موهای او بر روی صورتش آمده، یکی از بهترین زمان‌ها است.

 

هنگام غذا خوردن

حتما شما هم عکس‌های زیادی از کودکان دیده باشید که در حال غذا خوردن هستند. بسیاری از آن‌ها، نیمی از غذای را بر روی لباس خود ریخته‌اند. می‌توانید کودک خود را در هنگام غذا خوردن آزاد بگذارید تا بتوان از او عکاسی کرد؛ شک نکنید که در این شرایط می‌توانید بهترین تصاویر را از آن کوچک ثبت کنید.

 

زمان تماشای کارتون

راه‌های زیادی وجود دارد که شما عکاسی از کودک را در منزل انجام دهید. که یکی از این راه‌ها مواقعی است که کودک شما در حال تماشای تلویزیون و کارتون است. در این زمان میتوان از او که محو برنامه مورد علاقه‌اش است، عکاسی کرد.

 

کنار باغچه، حیاط و یا حوض منزل

اگر خانه ویلایی دارید و در حیاط خود باغچه و یا حوض زیبایی دارید، می‌توان تصاویر بسیار زیبایی را از کودکان ثبت کرد. اگر تصمیم دارید در حیاط خانه ازپروسه عکاسی انجام شود، باید در ساعتی قبل از غروب و یا صبح این کار را انجام داد، چراکه در زمان ظهر آفتاب بسیار تیز است و سایه‌های نچندان زیبایی را در تصویر شما به وجود میاورد.

 

تنظیمات مناسب برای عکاسی از کودک در منزل

در منزل باید دوربین عکاسی خود را در حالت اولویت دیافراگم قرار دهید. دیافراگم خوب برای شروع کار برابر با F5.6 می‌باشد و در نهایت باعث می‌شود که پس زمینه از حالت فوکوس خارج شود و چهره بچه در حالت فوکوس قرار می گیرد. همچنین اگر سرعت ایزو را کاهش دهید، با نتایج بسیار مطلوبی رو به رو خواهید شد و در نظر داشته باشید که در وضعیتی که نور کم است، شما می‌توانید تا ISO 800 هم بالا بروید؛ البته که سرعت ایزو بیشتر از این حدممکن است باعث ایجاد نویزهای مختلف در عکس شود.

 

عکاسی کودک در منزل

 

نکات مهم عکاسی کودک در منزل

بهتر است مانع بهم ریختگی خانه توسط فرزند خود نشوید تا عکس‌های طبیعی داشته باشید.
اما باید به جزئیات اضافی که ممکن است عکس را خراب کند، دقت کنید.

باید لباس‌هایی را تن کودکتان کنید که رنگ‌های دلنشینی داشته باشد. در واقع لباس نقش مهمی در کنار خلاقیت فرزند شما دارد.
در این نوع عکاسی باید عکس های زیادی گرفته شود. زیرا عکاسی در خانه به صورتی مصادف است با شکار صحنه‌های جذاب از کوچک، بنابراین باید همیشه دوربین به دست و آماده بود.

 

نکاتی که در این مطلب ذکر شد، بدون تردید باعث این است که در زمینه عکاسی کودک در خانه خوب عمل کنید. اما به هر حال عکاسی از کودک بسیار دشوار است و این موضوع وقتی که قرار است کودک شما به دوربین خیره شود، بیشتر خودش را نشان می دهد. در واقع عکاسی از کودک در منزل علاوه بر مهارت و خلاقیت، به صبر و حوصله هم نیاز دارد. پس پیشنهاد ما این است که سعی کنید با افرادی مشورت کنید که در این زمینه تجربه دارند و تکنیک‌های عکاسی در منزل را می دانند. و نکته نهایی این است که برای عکاسی کودک در منزل باید دکوراسیون و طراحی خانه را در نظر داشته باشید.

تیم حرفه ای کوچک استودیو با داشتن علم بر این مطالب و داشتن تجربه این نوع عکاسی در خدمت شما والدین عزیزست تا زیباترین عکس ها را از فرزندان دلبندتان و حتی از خود شما در کنار آن ها در محیط گرم وزیبای منزلتان به ثبت برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *